maandag 8 december 2008

Austin Seven Special uit 1937

Een bezoek aan de Prescott hillclimb in Engeland deed de aandrang ontstaan om een "Vintage" voertuig te rijden. Waanzinnige mensen met waanzinnige rijmachines die reutelend en rammelend een berg opdenderden. Daar waren ook Austin Seventjes te zien met coureurs die met levensverachting de bochten namen. Ik dacht nog dat ik niet in zo'n Seventje zou passen, maar toen ik twee stevige kerels van start zag gaan om naar Monte Carlo te rijden voor een "Winter challenge" had ik geen excuus meer. 
In 1997 vond ik er eentje in "The Automobile" die ik mocht ophalen op een boerderij bij Lincoln, Engeland. De vorige eigenaar parkeerde'm onder de vleugels van zijn vliegmachine op het vliegveld achter zijn huis. Eenmaal thuis waren er wel wat "Teething troubles". Spatborden bleven niet altijd zitten en op zekere dag brak de krukas en ging er "tijdelijk" een Robin-motor in. Maar inmiddels geeft deze "Pocket rocket" veel plezier en het gevoel dat het de moeite waard is af en toe je leven te wagen.
Christiaan Linford